E-handelsbetingelser for www.nh-jorgensen.dk

Denne hjemmeside nh-jorgensen.dk udbydes af

Ure og Guldhuset N H Jørgensen / Ballerup Guld Sølv & Ure
Centrumgaden 7
2750 Ballerup
Danmark,
CVR-nr. 30819330
Telefonnummer: +45 44 97 10 06
Mailadresse: info@nh-jorgensen.dk

 1. Generel information

Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ønsker at komme i dialog med os, så kontakt venligst vores kundeservice på:

Telefonnummer: +45 44 97 10 06
Mailadresse: info@nh-jorgensen.dk

Telefontid: Mandag-fredag: 10.00-14.00
Almindelig post: Centrumgaden 7, 2750 Ballerup

Hvis der er dele af betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter kundeservice, inden du begynder at handle på hjemmesiden.

2. Vigtig information

Rabatkoder: Når du anvender rabatkoder gælder "koden" IKKE til i forvejen nedsatte varer, sammen med andre rabatordninger og udvalgte varer som Vintageure og gavekort.

OUTLET: Der er ingen returret på outlet køb 

LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER PÅ N.H. Jørgensen 

Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på Hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af Hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Ballerupguld.dk

Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på Hjemmesiden.

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".

Købelovens regler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktmæssighed. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

3. Bestilling

Vores hjemmeside har altid åben og derfor kan handle hos os 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i Danmark. 

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres

Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
Der opstår en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, fx en betalings-fejl el.lign.
Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel
Aftaler kan kun indgås via Hjemmesiden [eller via telefon til vores Kundeservice]. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.


På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?

Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

Når du klikker "Køb og betal", vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik du en fejl, da du foretog bestillingen de står klar til at hjælpe dig.

Du modtager en ordrebekræftelse i en e-mail.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

  • Aftalens sprog
  • Aftalen kan kun indgås på dansk.
  • Adgang til aftalen

Du modtager via e-mail en bekræftelse på aftalens indhold samt en kopi af disse Betingelser. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på Hjemmesiden. Læs venligst mere under "Følg din bestilling og se historik".

4. Betaling og betalingsmuligheder:

På  N.H.Jørgensen.dk kan der betales med:

VISA/DANKORT, MASTERCARD, VISACARD, VISA ELECTRON, MAESTRO, JCB, FORBRUGSFORENINGEN.

Hvis du betaler med internationale kort, som fx Master Card og Visa, reserveres købsbeløbet på din konto/dit kort i overensstemmelse med aftalen med din kortudsteder. Perioden hvor beløbet reserveres afhænger af det valgte kort. 

Reservationen ophæves, når vi trækker beløbet ved varens afsendelse. Fortryder du købet, inden vi sender varen, giver vi besked til din kortudsteder om, at reservationen skal ophæves.

Der reserveres ikke et beløb på Dankort.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der tages ikke gebyr ved betaling på N.H.Jørgensen.dk

Du kan også betale med MobilePay eller ViaBill

Betaler du med Mobile Pay, vil der ske reservation, hvis det kort, du anvender til betaling i Mobile Pay er et internationalt betalingskort.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos Via Bill bortfalder, når et køb fortrydes, if. forbrugeraftalelovens § 26

ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. læs mere her: ViaBill

Sikkert at handle med kort?

Ure & Guldhuset N.H. Jørgensen og Ballerup Guld Sølv & Ure garanterer for din tryghed, når du køber på internettet. Alle dine oplysninger bliver krypterede med SSL (Secure Socket Layer) protokol og udleveres aldrig til tredje part.

Det betyder at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.

Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin kode

5. Tiltag mod bedrageri

For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender når du bestiller på Hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.

Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))

Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger

6. Betalingsprocedure

Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

7. Priser og levering

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.

Vi benytter Post Nord og GLS til vores forsendelser. Alle varer der er på lager vil blive afsendt samme dag, hvis ordren er afgivet inden kl. 14.00. Kommer ordren efter kl. 14.00 eller på en ikke hverdag, bliver den sendt den førstkommende hverdag. Vær opmærksom på, at leveringen også kan variere alt efter hvilken fragtmetode du vælger.

Varer på lager: 1-3 dages levering

Bestillingsvarer og varer der ikke er på lager: 3-7 dages levering

Vi tilbyder gratis fragt til pakkeshop. Ønsker du levering til privat og erhvervs adresse er fragt prisen på 29,00 kr.

Du kan desuden altid bestille en anden porto, hvis du har særlige ønsker. Kontakt os på 44 97 10 06 eller info@nh-jorgensen.dk for at aftale nærmere herom.

Vi sender til Danmark.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

Separate leveringer

Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

Følg din bestilling og se historik

Opretter du en brugerkonto på Hjemmesiden, kan du følge din bestilling ved at besøge Konto (nh-jorgensen.dk) og klikke på "se mine bestillinger". Samme sted kan du også se dine tidligere bestillinger og se status på dine nuværende bestillinger. Klik venligst på Opret konto (nh-jorgensen.dk) hvis du vil vide mere.

Har du ikke en brugerkonto, kan du kontakte Kundeservice, der vil gøre deres bedste for at give dig informationer om status for din bestilling.

8. Fortrydelsesret og bytteregler (gælder kun forbrugere)

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

I tilfælde af en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Varer undtaget af fortrydelsesretten:

Følgende varetyper er undtaget af fortrydelsesretten: Levering af som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået tydeligt personligt præg.

Følger af fortrydelse

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi betalingen modtaget fra dig(gælder dog ikke omkostningerne for returlabel) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Husk at sende varen tilbage i forsvarlig emballage.

Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret.

Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

9. Mangelfuldevarer og forkerte varer

Hvis din vare er lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvareren,
Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller
Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen
Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

10. Andre forhold

Opdatering af hjemmesiden

Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.

Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Aftalens fuldstændighed

Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

Overdragelse

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

11. Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores fortrolighedspolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt. Se vores persondatapolitik

12. Klageadgang

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. e-mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores Kundeservice under 'Generel information' ovenfor.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt mailadresse for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse:
Info@NH-Jorgensen.dk

Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.

Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: forbrug.dk

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til Ure og Guldhuset N. H. Jørgensen / Ballerup Guld Sølv & Ure

Centrumgaden 7
2750 Ballerup
Telefonnummer: 44 97 10 06.

info@ballerupguld.dk

Jeg/vi ___________ meddeler herved, at jeg/vi ___________ ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores ___________ købsaftale om følgende varer ___________



Bestilt den ___________/modtaget den ___________



Forbrugerens navn ___________



Forbrugerens adresse ___________



Forbrugerens underskrift ___________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)



Dato ___________